Společnost DAF roste na evropském trhu
10. února 2016 Nizozemsko, Česká republika
Tržní podíl společnosti DAF Trucks v kategorii těžkých nákladních vozidel (celkové hmotnosti nad 16 tun) na evropském trhu se v roce 2015 zvýšil na 14,6 %. „Dosáhli jsme růstu téměř na všech hlavních trzích,“ říká Richard Zink, člen představenstva společnosti DAF, odpovědný za marketing a prodej. „Naše vozidla mají nejnižší náklady na kilometr a nabízí nejlepší poměr ceny a hodnoty. To jsou hlavní důvody, které stojí za tímto růstem.“
Díky tržnímu podílu 14,6 % společnost DAF v roce 2015 posílila své postavení na evropském trhu v kategorii těžkých nákladních vozidel (v roce 2014 to bylo 13,8 %). Společnosti DAF vzrostl tržní podíl na hlavních evropských trzích – například v Německu (tržní podíl 10,8 %), Velké Británii (23,9 %), Španělsku (11,3 %), Polsku (18,9 %), Nizozemsku (29,4 %) a v České republice (17,2 %). Ve Francii a Itálii se tržní podíl stabilizoval na hodnotě 12,0 %, respektive 10,2 %. V kategorii těžkých vozidel je společnost DAF na vedoucí pozici na trzích v Nizozemsku, Velké Británii, Belgii, Polsku a Maďarsku. V Belgii a České republice zaujímá společnost DAF vedoucí postavení v segmentu tahačů.
V roce 2015 zaregistrovala společnost DAF asi 39 400 vozidel s celkovou hmotností nad 16 tun v Evropě. Oproti minulému roku s 31 200 registracemi je to navýšení až o 26 %. Mimochodem, celkový trh s užitkovými vozidly s celkovou hmotností nad 16 tun se navýšil o 19 %, na více než 269 000 vozidel, v porovnání s přibližně 226 000 vozidly v roce 2014. Letos společnost DAF očekává nárůst v tomto segmentu na 260 000 až 290 000 vozidel.
Kategorie lehkých nákladních vozidel
V kategorii lehkých nákladních vozidel s celkovou hmotností od 6 do 16 tun celkové hmotnosti – ve kterém nabízí společnost DAF řadu LF – vzrostl evropský trh v roce 2015 o 5 %, na 49 000 vozidel (v roce 2014 to bylo 46 500). Tržní podíl společnosti DAF v této kategorii se mírně zvýšil z 8,9 % v roce 2014 na 9,0 % v roce 2015. Významný podíl na tom měl úspěch společnosti DAF ve Velké Británii, kde jsme dosáhli tržního podílu více než 36 % v segmentu LF. Na českém trhu se tržní podíl v této kategorii přiblížil k 10 %.
Další růst mimo Evropskou unii
Společnost DAF rovněž dále posílila své postavení na trzích mimo Evropskou unii. Úspěšný byl vstup na trhy v Malajsii a Kolumbii. Na Tchaj-wanu byl otevřen nový výrobní závod, který zdvojnásobil výrobní kapacitu pro modely řad LF, CF a XF. S tržním podílem 17,8 % je společnost DAF největší evropskou značkou na Tchaj-wanu. Výrobní závod společnosti DAF v brazilském městě Ponta Grossa zvýšil výrobu a zahájil montáž univerzálních modelů řady CF a motorů PACCAR MX. Společnost DAF představila svou kompletní řadu Euro 6 v Turecku, kde 1. července 2016 vstoupí v platnost nová emisní norma.
Program DAF Transport Efficiency
„Jsme hrdí, že jsme v roce 2015 dále posílili svou pozici na trhu,“ říká Richard Zink, člen správní rady společnosti DAF za marketing a prodej. „V uplynulém roce představila společnost DAF důležité produktové inovace, které ještě více zvýšily hospodárnost u našich populárních modelů CF a XF až o 5 %. V souladu s naší filozofií DAF Transport Efficiency byl také realizován nespočet inovací ve vozidle LF určeném pro rozvoz zboží, což vede k ještě vyšší návratnosti na kilometr. Spolu s našimi službami a profesionální organizací dealerů tvoří komplexní řada produktů DAF základ pro trvalý růst směrem k našemu střednědobému cíli, kterým je 20% tržní podíl v Evropě.“
Vedoucí postavení také v České republice
„Stejně jako DAF na evropském trhu i v České republice jsme slavili úspěchy,“ uvádí Roman Kubálek, generální ředitel DAF Trucks CZ. „V roce 2015 jsme v kategorii tahačů celkové hmotnosti nad 16 tun dosáhli tržního podílu 21,1 %, čímž jsme potvrdili svoji silnou pozici a stali jsme se jedničkou českého trhu v tahačích. V souvislosti se zvýšeným prodejem vozidel jsme zaznamenali téměř 100% nárůst uzavřených smluv o servisu a údržbě. Těší nás tento stoupající trend, ze kterého je vidět, že se mění i myšlení našich zákazníků, kteří umějí tímto způsobem ušetřit nejen provozní náklady, ale také svůj čas. Novinkou loňského roku bylo rovněž otevření prvního TRP Shopu v České republice ve společnosti NAPA Trucks v Ústí nad Labem pod názvem Truck Center. V návaznosti na tento pilotní projekt vidíme potenciál pro další projekty TRP Shopů. Pro letošní rok máme ve výhledu také nárůst počtu uzavřených smluv o servisu a údržbě a rozšíření počtu vozidel financovaných prostřednictvím naší sesterské společnosti PACCAR Financial CZ.“